Тема огляд сервісів Веб 2.0. Веб-спільноти. Вікі- технології
Навчальна мета: навчити працювати із сайтами
та блогами різних видів,
орієнтуватися у їхній класифікації.
Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення учнів, уважність, кмітливість.
Виховна мета: виховувати інтерес до роботи з блогами , бережливе
ставлення до комп’ютерної техніки.
Технічні засоби
навчання: комп’ютери Celeron 3,0, ОС Windows XP
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Базові поняття й терміни: редактор веб-сайтів, система керування вмістом сайту,
завантаження
файлів, реєстрація, сервіс Веб 2.0, веб-спільноти, хостинг.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Організований
запуск учнів до кабінету „Інформатики та обчислювальної техніки” за дзвінком.
Учні займають робочі місця, готуються до роботи,вчитель перевіряє присутність учнів за списком, виявляє причини
відсутності. По команді вчителя учні включають комп’ютери.
ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок учнів.
Як створити повідомлення на
форумі(чаті)?
Що таке форум і чат?
Що таке гаджети?
Фронтальне
опитування
Наведіть приклади структури сайту.
ІІІ. Вивчення нового
матеріалу
Загальні поняття
1.
Веб-сторінки — це електронні документи, а це означає, що повинні існувати й певні
підходи до їх створення, засоби та інструменти.
2.
Можна виділити такі варіанти створення веб-сайтів:
3.
Під час
вивчення теми ми розглядатимемо саме автоматизоване створення веб-сайту.
4.
Для
того щоб сайт став доступним широкому колу відвідувачів, йому необхідно
призначити доменне ім’я і розмістити в мережі Інтернет. Розміщення сайту на сервері та подальше його адміністрування називають
хостингом. Наданням такої послуги займаються спеціальні організації.
Хостинг буває платним і безкоштовним.
5.
Можливість створювати веб-сторінки та організовувати форуми
й чати в автоматизованому режимі (крім власне розміщення сайту) часто надається
на серверах, що забезпечують хостинг. Наприклад, ucoz.ru, mylivepage.com.
Однією з найпростіших форм автоматизованого створення
веб-ресурсів є блоги (онлайнові щоденники), які дають змогу публікувати та
впорядковувати (зазвичай у хронологічному порядку) на веб-сторінках
різноманітні записи.
Під час автоматизованого створення веб-сайту неможливо
обій-тися без уявлень про Веб 2.0.
Сервіси Веб 2.0
Веб 2.0 (Web 2.0) — поняття, яким користуються для позначення ряду
технологій та послуг Інтернету. Окрім цього, цим поняттям описують зміну
сприйняття Інтернету користувачами.
Термін було запроваджено 2005 року американським видавцем
О’Рейлі (O’Reilly Media) для означення сукупності прогресивних тенденцій у
розвитку веб-технологій (на противагу технології Веб 1.0, яка показала свою
нежиттєдайність).
Термін «Веб 2.0» сьогодні означає не стільки сукупність
певних конкретних технологій, а швидше філософію подання інформації у веб-орієнтованому
середовищі та побудову інформаційних відношень.
Які риси сервісу Веб 2.0?
Веб 2.0 — це
платформа, до якої є вільний доступ, її структура універсальна та спрощена.
Учасники сервісу — співрозробники та
співавтори, тобто стороння регламентуюча (модераційна) сторона скасовується. Після поповнення бази даних стають доступними
кожному.
Дані організовуються не таксономічно (ієрархія рубрик), а
фолксономічно («хмара тегів»). Дані зберігаються не в каталогах чи
бібліотеках, а в АРІ-інтерфейсах.
Сайти не статичні, а динамічні. Представлені не
персональними сторінками, а блогами, динамічними сторінками.
Для сприйняття
контенту не потребується відвідування сайту, є можливість читати RSS-стрічки.
«Вільна» ліцензія
GNU FDL.
Підтримка
програмного забезпечення відбувається через відділ технічної підтримки.
. Спільний контент створюється кожним учасником.
Веб 2.0 можна також
охарактеризувати його складовими компонентами, тобто тими новими можливостями й
застосуваннями, що надають веб нового забарвлення: веб-сервіси, веб-синдикація,
mash-up (змішування), мітки (теги), «розумні (динамічні) помічники».
Приклади Веб 2.0 проектів
Вікіпедія —
вільна багатомовна енциклопедія.
GoogleEarth — google-карти.
Flickr — онлайн-фотоальбом.
Netvibes — персональний робочий стіл.
Digg.com — ресурс новин.
UcoZ — веб-хостинг.
Веб
хостинг UcoZ
Ucoz — це безкоштовний веб-хостинг із
вбудованою системою керування сайтом. Модулі UcoZ можуть використовуватися як у
єдиній зв’язці для створення повнофункціонального сайту, так і окремо,
наприклад, як блог-платформи, веб-форуми та ін.
Фактично UcoZ — це веб-сервіс, що працює за
принципами Веб 2.0 і дозволяє, в першу чергу, створювати сайти різного рівня
складності та досить сильно відрізняється від традиційних безкоштовних
хостингів.
Під час реєстрування користувачеві надається
можливість вибрати домен для свого проекту. В системі існують також і домени,
спеціально розраховані на українську аудиторію — name.ucoz.ua, name.at.ua.
Під час реєстрування кожен користувач отримує
400 Мб дискового обсягу. Дисковий обсяг постійно збільшується пропорційно до зростання
кількості відвідувачів сайту.
Основні можливості
Користувачу пропонується багато дизайнів на
вибір, які можна використати для побудови сайту.
Можливість створити власний дизайн (шаблон)
або переробити будь-який зі стандартних.
Доступ по FTP.
Безкоштовна технічна підтримка.
WYSIWYG online редактор.
Візуальний конструктор блоків.
Версія сайту для КПК.
Резервне копіювання.
Лайтбокс — рекламний щит.
Загальна авторизація — uID.
Модулі системи
Користувачі — керування списком користувачів
сайту.
Форум — створення та керування форумами.
Щоденник (блог) — створення та
керування блогом.
Фотоальбоми — створення фотоальбомів.
Гостьова книга — керування гостьовою книгою.
Каталог статей — керування статтями на сайті.
Міні-чат — модуль для маленьких повідомлень,
які можуть міс-тити смайлики.
Шаблони — модуль містить дизайни на будь-який
смак.
Новини сайту — модуль, що дозволяє
користувачеві слідкувати за оновленням сайту.
Інтернет-статистика — перегляд статистики
відвідувань сайту.
Каталог файлів — каталог файлів, які були
додані користувачами сайту.
Каталог лінків — список веб-адрес, які були
додані користувачами сайту.
Оголошення — створення дошки оголошень.
FAQ — список найчастіших запитань та
відповідей на них.
Опитування — опитування різного спрямування.
E-mail форми — організація зворотного зв’язку
з адміністрацією сайту.
Онлайн-ігри — модуль, у якому представлені
ігри різних напрямків — від стратегій донастільних ігор.
Інтернет-магазин — модуль системи, який є
оптимальним рішенням у галузі електронної торгівлі.
Технологія
створення сайту в системі UcoZ
В Інтернет-браузері відкриваємо сторінку
www.ucoz.ua. Натискаємо на кнопці Створити сайт. Потрапляємо на
реєстраційну форму користувача, яку заповнюємо, відповідно до запропонованих
запитань.
Наступний крок — натиснути на кнопці Реєстрація.
Після заповнення форми ви отримаєте
глобальний профіль у системі uNet, що дасть вам можливість створювати будь-яку
кількість сайтів у системі UcoZ.
Якщо всі дані введено правильно, ви
переходите до сторінки, яка вимагає підтвердження e-mail адреси (лист для
підтвердження вам надіслано на вашу поштову скриньку, яку ви вказали під час
реєстрації).
Підтвердивши e-mail адресу, ви переходите до
вікна, у якому потрібно ввести секретний реєстраційний код, зображений на картинці
поряд.
Наступний крок — заповнення
веб-топа користувача. Спочатку ви повинні встановити окремий пароль для
веб-топа, який знадоби-ться для додаткового захисту вашої інформації.
На наступному кроці
потрібно придумати та вписати адресу сайту, вибравши той хостинг, який
пропонує UcoZ.
До речі, він
налічує 18 імен і містить українські домени.
Усе, ваш сайт успішно створено,
про що й повідомить система.
ІV. ЗАСТОСУВАННЯ
ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Практичне завдання
Інструктаж із техніки безпеки.
Інструктивна картка
1. Зареєструватися в системі UcoZ.
2. На основі реєстраційних даних та наданих
можливостей створити власний сайт.
3. Дані, введені під час реєстрації,
необхідно запам’ятати (записати), адресу сайту повідомити вчителеві.
Прийом «Доміно»
Учням пропонують 12
незакінчених фраз. Самі закінчення написані на інших аркушах. Учням необхідно
дібрати правильні закінчення до цих фраз.
VI. ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель оцінює роботу учнів.
VII. ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Опрацювати конспект уроку та
відповідний розділ підручника.
Немає коментарів:
Дописати коментар